Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Eindexamens 2025

De eindexamens staan voor de deur. Mijn oudste doet eindexamen Havo. Ze staat overal net aan voldoende voor en is hard aan het leren. Wie vindt het leuk om mee te praten?

Hier ook geslaagd! En zelfs zonder onvoldoendes. We verwachten een onvoldoende  voor scheikunde. Maar zoals ze zelf zei, de eerste voldoende voor scheikunde dit jaar. Een 7 en dat voor mijn eindexamen!. Dus die sluit ze af met een 6 als eindcijfer.Zo blij.

Jaaaa hier ook geslaagd! Heel erg blij en trots.

gefeliciteerd aan alle geslaagden hier. Wat gaaf dat iedereen geslaagd is. 

Iedereen gefeliciteerd hier! 
Lekker feesten! 

We hebben het gister gevierd in een sushi restaurant. Helemaal vol met gezinnen met minimaal 1 middelbare scholier

nou. Gisteren hier de verdediging van thesis  & dubbele-master- bul- uitreiking van middelste. Met vlag en wimpel.  Een 9. 😁

Klein beetje compensatie na het drama van donderdag. Ik was er al bang voor, maar de realiteit was nog erger dan we vreesden. Op onze havo afdeling hadden we na tijdvak 1 een slagingspercentage van 48 % ......

IngridT schreef op 14-06-2025 om 11:35:

nou. Gisteren hier de verdediging van thesis & dubbele-master- bul- uitreiking van middelste. Met vlag en wimpel. Een 9. 😁

Klein beetje compensatie na het drama van donderdag. Ik was er al bang voor, maar de realiteit was nog erger dan we vreesden. Op onze havo afdeling hadden we na tijdvak 1 een slagingspercentage van 48 % ......

Pwoh dat is wel erg weinig.  Hoe komt dat zo? Hier is het vergelijkbaar met andere jaren.  

En gefeliciteerd met het prachtige resultaat  van je middelste

oeffff ingrid dat is niet best. Dochter gaf wel aan dat op haar school t ook nu al slechter was dan vorig jaar maarl niet zo dramatisch als bij jou! Sterkte 

En gefeliciteerd met je middelste...mooie prestatie 

nou. Gisteren hier de verdediging van thesis & dubbele-master- bul- uitreiking van middelste. Met vlag en wimpel. Een 9. 😁

Mooie prestatie van je middelste dat mag je trots op zijn!  Gefeliciteerd! 

Dat is wel echt heel laag! Hopelijk de meesten nog wel kansrijk met her! Wij zaten voor havo op 78%, mavo 94, vwo 90 dus wij zijn wel blij. 

Gefeliciteerd met Middelste, wat een prestatie!

Oef, dat is wel heel laag. Bij ons zit de havo op 74% en vmbo TL op 77%, vwo 82%. Basis en kader zitten boven de 95%. Havo en vmbo vinden wij ook teleurstellend. Hopelijk wordt er nog wat goed gemaakt in de tweede ronde.

En gefeliciteerd met je middelste!

Gefeliciteerd met je middelste Ingrid! Super knap zulke mooie cijfers, heeft hij vast hard voor gewerkt.

48% geslaagd is wel heel erg weinig. Wat gaat daar mis op school? Ik vrees dat dit in het tweede tijdvak niet meer op een normaal niveau gaat komen. En zelfs dat herkansen niet eens meer mogelijk is voor veel leerlingen omdat het niet meer uitmaakt. Bij zo'n laag percentage vermoed ik toch dat niet het overgrote deel op een paar tienden gezakt is. En over het algemeen halen leerlingen ook niet opeens een 8 in tijdvak 2 als ze in tijdvak 1 een 4 hadden of zo.

poeh Ingrid, dat is zeker niet best. Hier is 80% geslaagd. 10% is definitief gezakt. 2 leerlingen hebben nog kans om te slagen.

bff is gezakt op de 5,5 regel. Qua cijfers is ze geslaagd maar ze komt op haar gemiddelde centraal eindexamen 0,1 tekort. Ze moet 1 vak 0,5 hoger scoren om alsnog te slagen. 

Gefeliciteerd voor alle geslaagde. En succes voor de gezakte met een her. Dochter is geslaagd. Met precies een gemiddelde van 5,50. Dus was op het nippertje. Maar geslaagd is geslaagd. En wij zijn erg blij.Bij dochter op school is nu 80% geslaagd. Er zijn er 2 definitief gezakt. En er 10 kunnen nog een herexamen doen.

AlisonH schreef op 14-06-2025 om 12:15:

[..]

Dat is wel echt heel laag! Hopelijk de meesten nog wel kansrijk met her! Wij zaten voor havo op 78%, mavo 94, vwo 90 dus wij zijn wel blij.

Gefeliciteerd met Middelste, wat een prestatie!

Prognose is  dat we na tijdvak 2 hooguit de 60 % aantikken 

VWO is iets minder dramatisch:  80% geslaagd  na tijdvak 1. Maar daar zijn last minute een aantal leerlingen overgeheveld naar een gespreid examen. Dat flatteert. 

Nee. Het is niet best 

IngridT schreef op 15-06-2025 om 11:33:

[..]

Prognose is dat we na tijdvak 2 hooguit de 60 % aantikken

VWO is iets minder dramatisch: 80% geslaagd na tijdvak 1. Maar daar zijn last minute een aantal leerlingen overgeheveld naar een gespreid examen. Dat flatteert.

Nee. Het is niet best

Het zal op school wel tot een analyse leiden waarom dit kon gebeuren. Zijn het bepaalde vakken, bepaalde docenten misschien. Is het nog een gevolg van het onderwijs in de covid periode. Dit wil je niet nog een keer als school natuurlijk en wellicht wil de inspectie ook nog opheldering.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.