Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Sprakeloos Ciska… sterkte. Hoe voelt het voor jou dat ze naar huis komt? 

Wat zwaar voor jullie allemaal  Ciska.

Wat intens treurig dat dit soort dingen gewoon niet geregeld kunnen worden in ons land. Blijkbaar kunnen we alleen lichte, laagdrempelige hulp organiseren.
Wel fijn dat jullie thuis opvang en steun geregeld hebben. Ik hoop echt dat het gaat lukken en dochter haar spanningen gaan zakken.

Hoe gaat het Ciska nu dochter thuis is?

Ciska78

Ciska78

14-05-2025 om 07:30 Topicstarter

Dochter is sinds gisteren weer officieel thuis.
Nadat zowel gemeente als zorgorganisatie niets toegaven hebben we die knoop vorige week doorgehakt. Met ons netwerk hebben we vervolgens een heel gesprek gehad over hoe we de zorg omtrent dochter met elkaar kunnen gaan voorgeven zolang er geen begeleiding thuis is.
Dit schema gaat aankomende maandag van start.
Eerst verjaardag, landen, uitpakken, opruimen. Verbouwing die ook deze week start. Dus er gebeurt al genoeg.

Wonder boven wonder kregen we vrijdagavond laat nog een mail van de gemeente dat ze toch om de tafel wilde gaan zitten om te kijken hoe we de zorg rondom dochter kunnen continueren (gemeente wist nog niet van thuis, zorgorganisatie was net die dag ingelicht over ons plan).
Moet wel zeggen dat ondertussen de kinderombudsman en VWS ook betrokken zijn
Dus daar hebben we gisteren nog mee rond de tafel gezeten en ze lijken (hetzij met veel voorwaarden) wel te willen kijken waar ze aan kunnen bijdrage.
Dus we moeten nog wat dingen aanbrengen deze week naar de gemeente toe.

Maar voor nu, eerst rust inbouwen en springen op de nieuw gekochte trampoline.

Veel sterkte. Klinkt alsof de zorginstelling eindelijk aan de bel getrokken heeft bij de gemeente nu het duidelijk wordt dat ze het budget van je dochter kwijtraken.

Jeetje Ciska, wat een pad is dit om af te leggen, en wat een beslissingen moeten jullie nemen. Ik denk aan jullie, wens jullie een ontspannen en rustige verjaardag voor jullie dochter, en dat de instanties daadwerkelijk met iets goeds over de brug komen. Hoe vind jullie dochter deze stap om thuis te wonen? 

Ciska78

Ciska78

14-05-2025 om 08:36 Topicstarter

Vaaas schreef op 14-05-2025 om 07:51:

Veel sterkte. Klinkt alsof de zorginstelling eindelijk aan de bel getrokken heeft bij de gemeente nu het duidelijk wordt dat ze het budget van je dochter kwijtraken.

Dit is niet het werk van de zorginstelling, maar het werk van onze clientondersteuners en het CCE.

Maar goed, zorginstelling is vanaf nu afgesloten en we gaan ons richten op zorg thuis.

Het is toch onvoorstelbaar dat dit zo gaat! Heel veel sterkte Ciska. Ik hoop het thuis ondanks alles toch positief mag uitpakken voor jullie. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.