Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Wat vinden jullie?

Lady45! schreef op 08-07-2025 om 19:24:

[..]

Dit is precies wat mijn vriend doet. En idd ik kan niks doen en misschien idd degene melden wat hij zijn vader aandoet Maar grote kans dat het hem niks doet want er zijn geen consequenties

Nee als vriendin van ben jij de laatste om de zoon van je vriend aan te spreken. Dat is gewoon niet jouw rol.

Lady45!

Lady45!

08-07-2025 om 19:43 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 08-07-2025 om 19:31:

[..]

Nee als vriendin van ben jij de laatste om de zoon van je vriend aan te spreken. Dat is gewoon niet jouw rol.

Ik heb er ook voor hem gezorgd toen hij bij ons woonde en proberen normen en waarden bij te brengen En ik ken hem schijnbaar beter dan zijn vader dus ik denk wel dat ik toch wel wat te zeggen heb in ieder geval wat hij zijn vader aandoet echt niet kan, de andere consequenties nee die niet 

Iedereen hier zegt; bemoei je er niet mee. Waarom denk jij hier überhaupt een rol in te hebben?

Lady45! schreef op 08-07-2025 om 19:43:

[..]

Ik heb er ook voor hem gezorgd toen hij bij ons woonde en proberen normen en waarden bij te brengen En ik ken hem schijnbaar beter dan zijn vader dus ik denk wel dat ik toch wel wat te zeggen heb in ieder geval wat hij zijn vader aandoet echt niet kan, de andere consequenties nee die niet

Nee, als vriendin van zijn vader , als stief ouder heb jij hier echt geen zeggenschap tenzij beiden(!) jouw advies vragen.

Is het jouw kind of jouw geld? Zo nee, dan niet mee bemoeien. 
Ik kan heel veel vinden van hoe andere mensen financieel dingen regelen en wel/geen consequenties aan gedrag hangen, maar ik ga daar niet over. En elke derde partij zal jou dan waarschijnlijk hetzelfde vertellen. 

Lady45!

Lady45!

08-07-2025 om 20:48 Topicstarter

Dus wat jullie zeggen is het normaal dat zoon geld steelt van vader ook nog eens liegt Vader geeft geen consequenties, dus leven we maar gewoon verder alsof er niks gebeurd is 🤯

Er zijn eerdere ervaringen met geld dat werd geleend en nooit werd terugbetaald schrijf je in je openingspost. Toch heeft je vriend ervoor gekozen om zijn zoon wederom geld te lenen/ geven zodat de borg kon worden betaald. Zijn zoon, zijn geld. Of heb je meebetaald? Zo niet, dan heb je er niets over te zeggen. 

Lady45! schreef op 08-07-2025 om 20:48:

Dus wat jullie zeggen is het normaal dat zoon geld steelt van vader ook nog eens liegt Vader geeft geen consequenties, dus leven we maar gewoon verder alsof er niks gebeurd is 🤯

Precies! Fijn dat je het snapt. 

Ik vind stelen zeker niet normaal en zou daar zelf als ouder wel degelijk consequenties aan verbinden. Maar als het niet jouw kind en niet jouw geld is, kun je er niks mee. Als iemand de fiets van de buurman steelt, kan de buurman daar aangifte van doen bij de politie. Doet hij dat niet, dan gebeurt er gewoon niks. Jij kan daar niks mee.
Net als wanneer jij die verhuurder gaat bellen. Die heeft de borg teruggestort en voor hem is dat klaar. Als de ouders het geld terug willen, zullen ze bij hun zoon moeten zijn. Of zelf de verhuurder bellen. Maar jij bent daar geen partij in.

Nee, ik zeg niet dat t normaal is. Ik zeg dat je je er niet mee moet bemoeien. 

Of anders gezegd: HET is niet normaal,  maar voor HEN is t blijkbaar wel gebruikelijk. Nog steeds: niet mee bemoeien 

Ik denk dat je een probleem hebt met je vriend. Jij staat duidelijk niet achter zijn passiviteit. 

Je overdrijft wel heel erg. Dit kan je, mijns inziens, niet echt diefstal noemen. Vader heeft er voor gekozen de borg te betalen. Die is teruggestort op de rekening van zoon (misschien niet de bedoeling maar ik snap wel dat dat is gebeurd). Zoon heeft die borg vervolgens niet terugbetaald (niet netjes) en liegt er over (daar zou ik als ouder wel echt boos om zijn).  

Als het mijn kind was had ik die borg niet terugverwacht. Zou kind mooi kunnen gebruiken voor als hij weer borg nodig heeft voor de volgende woning. Ik zou daar niet opnieuw geld voor schenken, dus zou wel tegen kind zeggen dat hij dat geld maar beter kan bewaren. Het feit dat kind tegen me liegt zou maken dat ik wat strenger en duidelijker zou zijn mbt geld. Je hebt al 2000 euro gehad, terwijl ik je die eigenlijk niet zomaar had willen geven, dus ik ga je komende tijd niks extra's meer schenken. Je doet het met de  ...... die je elke maand krijgt en dat ik het voor het komende jaar. 

Verder eens met de meesten dat  TO zich er niet mee moet bemoeien. 

Lady45!

Lady45!

08-07-2025 om 21:45 Topicstarter

Anne1234! schreef op 08-07-2025 om 21:24:

[..]

Je overdrijft wel heel erg. Dit kan je, mijns inziens, niet echt diefstal noemen. Vader heeft er voor gekozen de borg te betalen. Die is teruggestort op de rekening van zoon (misschien niet de bedoeling maar ik snap wel dat dat is gebeurd). Zoon heeft die borg vervolgens niet terugbetaald (niet netjes) en liegt er over (daar zou ik als ouder wel echt boos om zijn).

Als het mijn kind was had ik die borg niet terugverwacht. Zou kind mooi kunnen gebruiken voor als hij weer borg nodig heeft voor de volgende woning. Ik zou daar niet opnieuw geld voor schenken, dus zou wel tegen kind zeggen dat hij dat geld maar beter kan bewaren. Het feit dat kind tegen me liegt zou maken dat ik wat strenger en duidelijker zou zijn mbt geld. Je hebt al 2000 euro gehad, terwijl ik je die eigenlijk niet zomaar had willen geven, dus ik ga je komende tijd niks extra's meer schenken. Je doet het met de ...... die je elke maand krijgt en dat ik het voor het komende jaar.

Verder eens met de meesten dat TO zich er niet mee moet bemoeien.

Hij woont nu samen Krijgt studiefinanciering heeft bijbaan wij hoeven niks te doen of geven. Het liegen zit ik ook mee Wie weet liegt hij nog wel meer over dingen Maar is idd niet mijn zaak Met mijn eigen kind had ik dit wel anders aangepakt maar die doet dat niet Niet dat die altijd "lief" is maar zulke dingen zou ze niet doen 

Lady45! schreef op 08-07-2025 om 21:45:

[..]

Hij woont nu samen Krijgt studiefinanciering heeft bijbaan wij hoeven niks te doen of geven. Het liegen zit ik ook mee Wie weet liegt hij nog wel meer over dingen Maar is idd niet mijn zaak Met mijn eigen kind had ik dit wel anders aangepakt maar die doet dat niet Niet dat die altijd "lief" is maar zulke dingen zou ze niet doen

"Mijn kind doet dat niet", de meest niet helpende opmerking als je zelf wel gekkigheden met je kind ondervindt. Daarnaast heb je nog:"ik zou dat nooit accepteren" en "ik zou hem stevig aanpakken". 

Mensen met die uitspraken sloeg ik altijd over als ik een luisterend oor zocht.

Ja dat zegt iedereen, want het zijn jouw zaken niet. Maar goed, duidelijk schrijven kan je niet, dus luisteren naar de adviezen kan je waarschijnlijk ook niet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.