Echtscheiding en erna

Me2025
12-06-2025 om 10:09
Ik mag de pubers van mijn vriend niet ontmoeten
Beste allen,
Ik heb sinds een tijd een relatie. Hij is twee jaren bij zijn vrouw weg. Er zit een kleine overlap in de relaties welke niet bekend is gemaakt bij de ex. We hebben het fijn, alleen mag ik niet volledig in zijn leven.
Als ik vraag eens mee te mogen naar zijn ouders of voetbalwedstrijd dan zegt hij dat het mag, maar het gebeurd niet. Zijn scheiding is op papier ook niet rond. Er is steeds een reden waarom dit niet gebeurd. Hij en zijn ex hebben besloten dat de kinderen in het ouderlijk huis (waar de ex nog woont) blijven wonen. Zodra zijn ex op vakantie is gaat hij weer weken of dagen in dat huis wonen en voel ik mij buitengesloten want ik word niet uitgenodigd en zie hem dan niet. Een duidelijke reden krijg ik naar mijn mening niet. De kinderen waar het om gaat zijn 17 (bijna 18) en 15 (bijna 16).
Sluiten meerdere mensen op dit forum nieuwe partners buiten? Is dit een normale situatie? Ik heb zelf geen kinderen. Ik weet niet meer wat ik met de situatie moet.
Dank voor jullie reacties.

Me2025
12-06-2025 om 15:11
We doen wel dingen samen, maar meer in mijn leven en woonplaats. Ook wel meegeweest naar een werk uitje en zijn ex en kinderen weten ook dat wij op vakantie zijn geweest. Het gaat alleen steeds meer knagen en een onderbuik gevoel geven. Ik ben het spoort wat bijster.

Anoniemvoornu
12-06-2025 om 15:16
Me2025 schreef op 12-06-2025 om 15:11:
We doen wel dingen samen, maar meer in mijn leven en woonplaats. Ook wel meegeweest naar een werk uitje en zijn ex en kinderen weten ook dat wij op vakantie zijn geweest. Het gaat alleen steeds meer knagen en een onderbuik gevoel geven. Ik ben het spoort wat bijster.
Je spreekt van een overlap, affaire dus je bent waarschijnlijk de oorzaak van de scheiding in de ogen van de pubers , grote kans dat ze geen zin hebben om je (voorlopig) te ontmoeten.

HS26
12-06-2025 om 15:59
Me2025 schreef op 12-06-2025 om 15:11:
En dat blijft het voorlopig denk ik, ben je daar tevreden mee? Als je een rol hebt gespeeld in zijn scheiding is dit voorlopig het maximaal haalbare denk ik, en mag je je handen dichtknijpen.

RoodVruchtje
12-06-2025 om 16:16
Knap dat je dit al zo’n 2 jaar laat gebeuren, ik had persoonlijk al sneller mijn grens getrokken! Hij zegt al die tijd, als hij naar ouders gaat/of is geweest ‘oh sorry, was ik even vergeten’? En dat neem jij al die tijd al voor zoete koek?
Hij weet gewoon dondersgoed dat hij daarmee wegkomt bij jou, daarom kan hij hier al zo’n lange periode mee wegkomen. Dat zijn pubers nog geen behoefte hebben om kennis te maken, heel jammer, maar dat zou ik wel bij hen laten, welke redenen zij ook hebben.
Ik heb meer het idee dat jij jullie relatie veel serieuzer neemt dan hij. Is hij soms het type dat lastig voor zichzelf kan zorgen en moeilijk alleen kan zijn? Dan heb je hier je antwoord en is het wachten tot er een ‘beter’ exemplaar zijn pad kruist.
Klinkt misschien heel hard, maar is wel mijn eerste indruk hierbij. Kom eens wat meer voor jezelf en jouw eigen wensen op!

Anoniemvoornu
12-06-2025 om 17:28
RoodVruchtje schreef op 12-06-2025 om 16:16:
Knap dat je dit al zo’n 2 jaar laat gebeuren, ik had persoonlijk al sneller mijn grens getrokken! Hij zegt al die tijd, als hij naar ouders gaat/of is geweest ‘oh sorry, was ik even vergeten’? En dat neem jij al die tijd al voor zoete koek?
Hij weet gewoon dondersgoed dat hij daarmee wegkomt bij jou, daarom kan hij hier al zo’n lange periode mee wegkomen. Dat zijn pubers nog geen behoefte hebben om kennis te maken, heel jammer, maar dat zou ik wel bij hen laten, welke redenen zij ook hebben.
Ik heb meer het idee dat jij jullie relatie veel serieuzer neemt dan hij. Is hij soms het type dat lastig voor zichzelf kan zorgen en moeilijk alleen kan zijn? Dan heb je hier je antwoord en is het wachten tot er een ‘beter’ exemplaar zijn pad kruist.
Klinkt misschien heel hard, maar is wel mijn eerste indruk hierbij. Kom eens wat meer voor jezelf en jouw eigen wensen op!
Hij en zijn ex zijn nog geen eens officieel gescheiden.... normaal roepen we allemaal slow down....

Pippeltje
12-06-2025 om 17:49
Oog schreef op 12-06-2025 om 13:51:
TO; de vragen hier over overlap etc. doen helemaal niet ter zake. Die mag je gewoon laten liggen in de hoek van sensatie/ nieuwsgierigheid/ superieure moraal.
Over je vriend ga ik heel eerlijk zijn: hij wil jou niet. Of tenminste, niet écht. Hij vindt jou waarschijnlijk leuk en lekker voor erbij, maar als je na twee jaar nog niet mag kennismaken met zijn ouders, vrienden en kinderen, dan is er wat aan de hand. En dan maakt het niet uit wat er precies aan de hand is, feit is dat hij jou niet wil introduceren bij zijn naasten.
TO, dat is een enorme rode vlag. Voor je eigenwaarde heb ik dan ook maar een advies en dat is hiermee stoppen. Iedereen verdient een partner die trots is op zijn geliefde; niet eentje die zich (om wat voor reden dan ook) voor je schaamt en je het liefste op afstand zet. Echt, hoe moeilijk het ook is, stop ermee. Ik ben ervan overtuigd dat je teleurgesteld gaat worden.
Wat een arrogante reactie. Jij bepaalt toch niet of iemand wel of niet iets laat liggen?
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat er wel degelijk een verband is tussen het gedrag van de familie (de pubers en de ouders) dat ze niet staan te springen. Voor hen ben jij degene die hem heeft overgehaald om het huwelijk op te blazen. En wees eerlijk dat is op zijn minst deels zo. Je probeert het een beetje luchtig te brengen door de term 'overlap tussen de relaties' maar dat is natuurlijk een manier om het minder erg te doen klinken. Je kunt in het draadje over ontrouw lezen wat een pijn en ellende je overhoop haalt met zo'n 'overlaprelatie'. Dat is niet zo maar over. En de blaam treft vooral jouw vriend hoor, want misschien wist jij niet eens dat hij nog een huwelijk had voordat je verliefd op hem werd. Maar in hetzelfde draadje over ontrouw kun je goed teruglezen hoeveel vrouwen/exen maar ook de rest van de familie kwaad is op de 'ander', vaak lijkt het nog erger dan op degen die bedroog. Want dat is hun familielid; met hen zullen ze nog moeten dealen en het is makkelijk afgeven op de derde.
Je vriend weet dat waarschijnlijk dondersgoed dat zijn ouders en pubers daar nog de pest over in hebben en probeert er zo een beetje tussendoor te laveren. Niet de moed om eisen te stellen aan zijn ouders of pubers en ook niet de moed om daar eerlijk over te zijn naar jou toe.

Me2025
12-06-2025 om 18:02
Hoe hard sommige reacties ook zijn, ik wil jullie laten weten dat ik elke reactie waardeer en over nadenk. Dank jullie wel voor de moeite om te reageren.

RoodVruchtje
12-06-2025 om 19:05
Me2025 schreef op 12-06-2025 om 18:02:
Hoe hard sommige reacties ook zijn, ik wil jullie laten weten dat ik elke reactie waardeer en over nadenk. Dank jullie wel voor de moeite om te reageren.
Welke reactie(s) vind je hard? Of bedoel je realistisch?

Me2025
12-06-2025 om 19:14
Dat is idd misschien een betere verwoording. Het was gewoon fijn en netjes geweest wanneer ik duidelijkheid van hem had gekregen ipv moeten gokken waarom het loopt zoals het loopt. Ik krijg niet te horen 'iedereen heeft tijd nodig' of 'je bent gewoon een scharrel'. Onduidelijkheid is moeilijk.

IMI-x2
12-06-2025 om 19:31
Me2025 schreef op 12-06-2025 om 19:14:
Dat is idd misschien een betere verwoording. Het was gewoon fijn en netjes geweest wanneer ik duidelijkheid van hem had gekregen ipv moeten gokken waarom het loopt zoals het loopt. Ik krijg niet te horen 'iedereen heeft tijd nodig' of 'je bent gewoon een scharrel'. Onduidelijkheid is moeilijk.
Je mag gerust duidelijkheid eisen. Daar heb je recht op.

Me2025
12-06-2025 om 20:04
Duidelijke woorden krijg ik wel. Hij gaat voor mij en ik ben het. De daden missen in mijn ogen.

Anoniemvoornu
12-06-2025 om 20:22
Me2025 schreef op 12-06-2025 om 20:04:
Duidelijke woorden krijg ik wel. Hij gaat voor mij en ik ben het. De daden missen in mijn ogen.
Hij is voor jou aan het scheiden toch? je hebt dat wat de meeste minnaressen niet lukt , de prijs valt mischien tegen maar je hebt je man.. dat zijn kinderen en ouders er nog geen vrede mee hebben.. slow down . wacht tot op zijn minst de scheiding rond is tot je je entree maakt.

Me2025
12-06-2025 om 20:25
Zo is het niet helemaal gelopen. Ik heb het destijds gestopt. Hij wou er vol voor gaan en dat proces is gestart. 2 jaar later is dat proces er nog en is de duidelijkheid zoek.

HS26
12-06-2025 om 22:52
Me2025 schreef op 12-06-2025 om 20:25:
Zo is het niet helemaal gelopen. Ik heb het destijds gestopt. Hij wou er vol voor gaan en dat proces is gestart. 2 jaar later is dat proces er nog en is de duidelijkheid zoek.
Je praat alles goed en blijft heel luchtig. Gestopt als smoes. Overlap als synoniem voor een affaire met een getrouwde man. Wees tevreden met wat je nu hebt. En of je de pubers en ouders ooit gaat zien, dat zal de tijd leren.

Pennestreek
12-06-2025 om 23:49
Tja, hier had man een affaire met een vriendin van het gezin. Onze kinderen hadden ook een goede band met haar, en met haar jonge dochtertje. Toen duidelijk werd dat man wat met haar had hoefden onze kinderen (toen pubers) haar ook echt niet meer te zien. Of haar kind. Gelukkig heeft zijn moeder dit niet meer mee hoeven maken, maar ik kan me heel slecht voorstellen dat die had staan springen om deze dame te ontmoeten.
Ik denk dat je vlam een beetje geschrokken is van wat hij veroorzaakt heeft, nu twijfelt en intussen van 2 walletjes eet. Of in ieder geval hoopt dat het weer goed komt met zijn vrouw. Anders was na 2 jaar de kogel wel intussen door de kerk.
Ik zou mijn verlies nemen en eens kijken of je niet ergens een leuke ongebonden man kunt vinden.