Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-04-2025 om 15:36
Hoi,
Ik wil even iets van me af schrijven en graag meningen horen of dit normaal is ja of nee of hoe anderen het doen. Ik ben 5 jaar getrouwd, zelf denk ik iets te snel. We hadden 8 maanden een relatie en gingen toen al trouwen. Ik denk na anderhalf jaar kwamen er al wat barstjes, mijn man kan namelijk niet met geld omgaan en doet niets in huis. We werkten toen beide fulltime..het sloop erin dat ik me toen eigenlijk altijd wegcijferde, niets leuks meer deed, amper kleding kocht, geen saunaatje deed, niet naar de nagelsalon ging etc. maar aan zijn kant werd het uitgegeven als water en einde vd maand en telkens geen spaargeld terwijl ik wilde sparen voor een woning, we zijn toen 2 maanden uit elkaar geweest door alle ruzies. Helaas heb ik het toen nogmaals geprobeerd, en ben ik per ongeluk zwanger geraakt. We besloten het te houden en met hulp van mijn ouders huis gekocht etc. tijdje daar in getrokken gespaard maar dat kwam ook van mijn kant. toen we eenmaal in het nieuwe huis woonden ging het uitgaven patroon van hem gewoon verder, hij loog over zijn salaris (kreeg meer) ik mocht nooit zien waaraan het opging etc. omdat we een kleine hadden ging ik minder werken. 24 uur per week, en af en toe thuis nog een paar uurtjes extra in de week, verder zorg ik voor de kleine en doe alles in huis. alleen. het enige wat hij doet is het vuilnis wegbrengen maar een bordje in de vaatwasser doet hij al niet en zijn eigen vuile was ruimt hij niet eens op. Na aftrek van alle vaste lasten en boodschappen houden we zo'n 2000 over voor leuke dingen en te sparen, dat zou eigenlijk 2300 zijn maar hij heeft boetes die hij afbetaald omdat hij altijd boetes blijft rijden (ook ruzies om) en nu is het zo dat hij daar 1700 euro van op maakt elke maand en ik met 300 over blijf voor de kleine en mij. We hebben een koopwoning maar 0 euro spaargeld op de bank. Als je er wat van zegt..dan wordt hij direct ziedend, gaat dingen roepen wat ik dan fout zou doen ( sinds de kleine er is krijgt hij minder aandacht, uhm lijkt me logisch) hij vind mij niet gezellig (nee we hebben altijd ruzie) of gewoon compleet verzinsels. Maar zoals hij zegt, ik ben de gek. Mijn vriendinnen zijn gek, mijn familie is gek. Maar even serieus dit klopt toch allemaal niet?
24-04-2025 om 08:23
Marianne76 schreef op 24-04-2025 om 08:11:
[..]
Integendeel. Er zijn ook herl wat vaders die hun rug rechten en ineens wel de vaderrol met succes op zich nemen. Hij moet die kans wel krijgen.
Die kans is er wel alleen dan met een gedegen plan die beide ouders onderstrepen zodat iedereen zich hierop kan voorbereiden incl kind.
Dus niet een strijdplan van "laat hem maar voelen".......