Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter (7) moet afvallen

Nick90 schreef op 04-05-2025 om 20:16:

[..]

Miss eens wat vaker naar het station gaan, bij ah to go zijn er zat gezonde opties hoor. Dat mensen weinig zelfbeheersing hebben en voor een vette hap gaan ligt echt niet aan het aanbod maar aan de ruggengraat.

Ik begrijp dat er ook gezonde dingen verkocht worden, zo ook een banaan. Maar ik benoem troep omdat ik me zou schamen als ik dat zou eten alleen op het station. Een banaan eet ik wel in het openbaar zonder schaamte. En ik ben niet eens dik. Als ik dik zou zijn zou ik helemaal niets meer in het openbaar durven te eten in mijn eentje. 

Zonder schaamte een banaan eten in het openbaar? Als vrouw? Waar leer ik dat?

Maar ehm. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat met Fruitmoeder en haar dochter...

Peaches schreef op 04-05-2025 om 22:55:

Zonder schaamte een banaan eten in het openbaar? Als vrouw? Waar leer ik dat?

Hahaha ja banaan was precies het verkeerde voorbeeld. Nou een in partjes gesneden appel dan.

Weet je wel hoeveel suiker er in zo'n banaan zit?

Gek op banaan, maar ik krijg van mezelf toch echt maximaal 2 keer per jaar een banaan.

Moederkareltje schreef op 04-05-2025 om 19:35:

[..]

Ja ik associeer het met slecht voor jezelf zorgen, ongelukkigheid, stakkergedrag. Maar dat heb ik ook bij rokende mensen. Treurig, slechte zelfzorg, stakkergedrag.

Dat heb ik nou ook met dronken mensen. En dan loop jij ook nog eens dronken op straat. Over treurig, slechte zelfzorg en stakkergedrag gesproken.

Auwereel schreef op 04-05-2025 om 22:43:

[..]

Ruggengraat is niet precies genoeg geformuleerd, het zit 'm in de nervus fagus, de hersenzenuw van darm naar hersenen die de eetlust beïnvloedt:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nervus_vagus

https://epochtimes.nl/beter-dan-ozempic-de-nervus-vagus-activeren-voor-gewichtsverlies/

https://bpspubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/bph.15603

Wat voor bron geef jij nou weer? The Epoch Times is a far-right international multi-language newspaper and media company affiliated with the Falun Gong new religious movement. The newspaper, based in New York City, is part of the Epoch Media Group, which also operates New Tang Dynasty (NTD) Television.

Gingergirl schreef op 04-05-2025 om 21:59:

[..]

Ongetwijfeld maar ik ga niet 41 pagina's uit mn hoofd leren wie wat geschreven heeft, dat lijkt me logisch.

Omdat jouw beeld over die tijd helemaal niet klopt. Wellicht ben je een stuk jonger. In het zwembad, jaren 70, zowel binnen- buitenbad, verkochten friet, chips, spekblokken, salmiaklolly’s, knotsen, allerlei soorten ijs, fris enz enz.

Ik denk dat velen van jullie een stuk jonger zijn en daardoor een ander beeld hebben.

bieb1963 schreef op 05-05-2025 om 07:07:

[..]

Omdat jouw beeld over die tijd helemaal niet klopt. Wellicht ben je een stuk jonger. In het zwembad, jaren 70, zowel binnen- buitenbad, verkochten friet, chips, spekblokken, salmiaklolly’s, knotsen, allerlei soorten ijs, fris enz enz.

Ik denk dat velen van jullie een stuk jonger zijn en daardoor een ander beeld hebben.

Het zwembad binnen en buiten jaren 70 (in ben geboren in 1967) was een zwembad. 

Er was niks te koop aan vreterij. Tijdens de zwemles zat mijn vader te wachten zonder koffie. 

Ook een middagje met klasgenoten naar het buitenbad deed ik met mijn klasgenoten van de brugklas met zelf meegenomen limonade.  Toen was er wel een hokje waar is en snoep werd verkocht maar verder niet. 

Bakblik schreef op 05-05-2025 om 07:15:

[..]

Het zwembad binnen en buiten jaren 70 (in ben geboren in 1967) was een zwembad.

Er was niks te koop aan vreterij. Tijdens de zwemles zat mijn vader te wachten zonder koffie.

Ook een middagje met klasgenoten naar het buitenbad deed ik met mijn klasgenoten van de brugklas met zelf meegenomen limonade. Toen was er wel een hokje waar is en snoep werd verkocht maar verder niet.

Bij het openluchtzwembad in Haarlem kon je gewoon patat, snacks en snoep kopen. Dat hoorde ook wel bij een dagje zwemmen.

[..]

Maar Bieb1963; dat het bij jouw zwembad zo ging in die jaren, wil toch niet zeggen dat het overal zo ging. 

Ik ben van 1977 dus mijn kindertijd/ basisschooltijd was de jaren 80. Het zwembad waar ik over schreef ( ook binnen en buitenbad) bestaat sinds de jaren 50. Mijn ouders kwamen er als kind al. Dit zwembad verkocht dus niks in die jaren waardoor er voor bezoekers dus ook geen verleidingen waren. Er is pas in deze eeuw een restauratie met veel keus gekomen.  Idem bij het tankstation waar ik overschreef. Jij gaat er teveel van uit dat als er ergens " iets lekkers" werd verkocht dat de verleiding voor de gemiddelde lekkerbek net zo groot was als anno nu met veel grotere assortimenten. Alsof mensen elk ding even lekker vinden. Dat is natuurlijk niet zo. De kans dat er nu iets te koop is wat je lekker vindt is veel groter.  Ik kan me gelukkig goed beheersen maar neem bv het station; die kiosk met koeken en mars/ snickers kon ik vroeger makkelijker negeren ook al lust ik best graag koek en chocola. Nu ze ook Cote d'or en toblerone verkopen en er ook nog een Leonidas zit  wordt de chocjunk in mij toch echt eerder wakker en beginnen die lekkernijen mij toch echt te roepen; Ginger koop mij!!! Ik woon mijn hele leven al in een van de grootste steden maar de keus is echt enorm toegenomen. Veel winkels verdwijnen en er komen eet/ snaaitentjes voor terug waardoor ook de hele eet - cultuur in de loop der jaren veranderd is; mensen gaan vaker uit eten, koken is veranderd ten opzichte van het AVGtje van vroeger mede door de vele keuzes en mogelijkheden. Mijn moeders en tantes waren altijd aan de lijn zodra de gevreesde maat 40 in zicht kwam. Nu beseffen veel mensen niet meer dat ze overgewicht hebben bij maat 46, het is normaal geworden omdat zovelen het hebben. 

[..]

Ik denk dat je dat nogal onderschat. 

MMcGonagall schreef op 05-05-2025 om 07:27:

[..]

Bij het openluchtzwembad in Haarlem kon je gewoon patat, snacks en snoep kopen. Dat hoorde ook wel bij een dagje zwemmen.

Dat hoor ik van iedereen, dat patat bij het zwembad hoorde. 
Ik ben zo ongeveer opgegroeid in het zwembad en daar werd geen patat verkocht. Naar mijn weten ook geen drinken. Wel zo’n snoepkraam waar je snoep per stuk kon kopen. 

MMcGonagall schreef op 05-05-2025 om 07:27:

[..]

Precies helemaal dat. Wellicht dat het in kleine dorpjes anders was.

bieb1963 schreef op 05-05-2025 om 08:16:

[..]

Precies helemaal dat. Wellicht dat het in kleine dorpjes anders was.

Mijn zwembad was 1 van de 2 zwembaden in een stad, tegen de Randstad aan, om die discussie alvast voor te zijn

Maar ook in de grote steden is het aanbod echt verveelvuldigd.

Beetje zoals tv en TikTok nu. Er was zat aanbod tv, maar nu is het overdaad.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.